Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 30 mars 2010

Saker man inte vill att ens chef ska höra

Jag kan inte berätta vem som har berättat den här historien för mig.
Inte heller vem det var som gjorde det.
For obvius reasons.

Men jag svär, tio fingrar till gud, att det är sant!

Den här snubben som gjorde det, han hade partajat hårt en hel natt och satt på efterfest när han kom på att det var dags att ringa jobbet och sjukanmäla sig. Han skulle börja jobba om nån timme egentligen och han tyckte det var riktigt smart att ringa innan jobbet hade "öppnat" så han bara behövde prata med telefonsvararen.

Han sa nåt i stil med:
" -Tjäna, jag är sjuk idag. Jag kommer inte till jobbet."

Sen la han på.

Trodde han.

Och så sa han till sina polare:

"-Fan vad gött! Meckar ni på en riktig feting nu då!?"

Nästa dag ville chefen prata med honom på kontoret.

I wonder why...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar