Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 30 mars 2010

Ni drack upp barnens sprit!

Middan i lördags var verkligen underbart jättekul och och och... jag har dåligt med bra ord på hur härligt det var att ses:-)

Här är ett litet utdrag ur samtalet:

S: "- Jag ska beställa en jägermeister tror jag, det har inte inte druckit sen jag låg på en gräsmatta på barnens ö och halsade jäger."
I: "- Vadå, finns barnens ö på riktigt?"
M: "-Ja, det är en sån där koloni. Fast dom har konferanser och kick-offer och sånt där oxå.
I: (ryser) "- Usch, kommer ni ihåg den där otäcka filmen som hette så? Jag blev skiträdd för den när jag var barn..."
S: "-Ja, det var när jag jobbade på mitt gamla jobb. Vi var där på konferens. Vi drack så SJUKT mycket sprit. Dom släppte baren helt fri."

En stunds tystnad där detta begrundas av alla runt bordet.

S: "- Sen gick dom i konkurs. Barnens ö. Jag hoppas det inte har nåt samband med att vi drack upp all deras sprit".
M: " -Ni drack upp barnens sprit!"




Fotnot till den som vill veta mer.
Vi var på en Österrikiskt resturang, därav Jägerdrickandet på S.
Och Barnens ö var en film som Kay Pollack gjorde. Bara det gör ju att man ryser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar