Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 3 mars 2010

När solen skiner

Så gör det inget att man sitter i telefonkö till sj i en timme och när man äntligen kommer fram så får man reda på att om man har hämtat ut sina biljetter och bara ska ändra tiden på dom så måste man ta sig till en tågstation.
I vanliga fall skulle jag slagit sönder något.

Har oxå städat i barnens rum. Matildas rum tog 2 timmar. Viggos lite mer en 1 timme. Det var så där stökigt som jag minns att det var i mitt eget rum när jag var barn.
Förutom att jag inte hade så mycket glitter och pyssel som Matilda har. Och inte så mycket sönderpillade elektroniska prylar som Viggo har....

När blir det så där som det är på amerikanska TV-serier, när dom bara säger typ: " Go and Clean your room!" och så gör ungen det. Och ifall den vägrar så är det inte av typen, skrika hur mycket dom hatar mig alternativt springa in på sitt rum och trasha rummet lite till, utan mamman i serien säger bara strängt:" NOW!"
Och så gör ungen det.

Det lär aldrig hända här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar