Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 26 mars 2010

I hippa sneakersaffären

- Hej! Har ni dom jeansblå i 39?
- Ska kolla... Nä, om du inte vill ha dom i 36?
- Eh... nä, det blir liite för litet...

- Dom klarblå då?
- Nä.
- Dom turkosa?
- Nä.
- Har ni inga kvar i 39?
- Säg vilken färg du vill ha så ska jag kolla.
(jag gör ju det)
- OK, gul?
- Nä.
- Grön?
- Nä.
- Vit?
- Den som står i fönstret finns kvar.
- Men dom är ju helt skitiga.
- Ja, det kanske inte är så roligt...
- *suck* Ok. Lila då? Har ni lila kvar.
- Jag ska kolla... Ja! Den är kvar. Vill du ha lila?
- Ja, alltså dom är jättefina men jag vet inte om jag är för gammal för att ha lila Converse egentligen...
- Men du har ju knallrosa jacka.
- Ja det klart. det kanske är meningen att jag ska ha lila då när inte några andra verkar finns kvar.
- Dom är jättefina oxå. Ska du ha dom?
- Ja. Jag ska väl det. Här är kortet.
- Har du id oxå?
- Varsågod.

Han drar mitt kort.

- Du är inte för gammal.
- Eh, va?
- Vi är lika gamla, så du är inte för gammal.
- Eh, ok. Fast du hade inte haft lila va?
- Nä. Fast det beror inte på att jag är för gammal.


Gud ibland är jag som en sån där tjatig tant i affären. Typ världens jobbigaste göteborgare-tant.
Fast jag inte pratar göteborgska.
Och jag uppenbarligen inte är en tant än.

3 kommentarer:

  1. hahaha Lotten jag döööör. du är underbar!/Lau110/170 Tina Ps.hihi.D.s

    SvaraRadera
  2. Nu blev du inte så anonym längre:-) Puss gumman!

    SvaraRadera
  3. Man är ju ALDRIG för gammal för lila Converse, det ät ju bland det snyggaste som finns!! :)

    SvaraRadera