Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 25 mars 2010

Dagens roligaste

Har vart så uppe i sista finliret på grupparbetet hela dagen. I morgon ska vi har redovisning och jag ska vara nån slags Mia Törnblom-typ in nånslags teater-pjäs. Oh my. Fick liiite ångest när jag insåg att det kommer att vara typ 60 pers som ska kolla på skiten.
-fan 60 pers, sa jag till mina klasskompisar och sjönk ner i en hög på golvet.
-men det låter värre än vad det är, sa dom.
-Gör det!? Hur gör det det? Det är ju HUR många som helst!
-Men ta det lugnt nu, det är säkert några som kommer att vara sjuk i morgon...
-Ja, och några kanske har dött...

Men det var inte det jag skulle säga.

Det var ju det här! Jag har som sagt vart så uppe i allt jobb så jag glömde bort det roliga som Viggo gjorde förut.

(tack Fia för påminnelsen!)

Det ringde på dörren här förut och jag trodde det var grannen under som Had had it med att ungarna sprang ett lopp fram och tillbaka genom lägenheten och jag lät dom göra det för jag ville dammsuga klart innan läggdags.
Viggo rusade mot dörren glatt för att öppna. Han blir rätt social av att vara hemma och "passa" sin sjuka syster osm han gjort de senaste 2 dagarna. Utanför stod en gråhårig gubbe som jag först tänkte att INTE kunde vara grannen under. Det var det inte heller, det var en som sålde Proletären.

Viggo ställde sig i dörren och berättade: Vad han hette, vad hans katter heter, att hans ena katt rivs och sen när gubben äntligen fick komma iväg igen så bröt han ihop i hallen för att han glömt att visa honom sina leksaker.
Jag hör mig själv säga:
- Älskling, man måste inte visa sina leksaker för alla. Det var bara en farbror som sålde en tidning. Man brukar inte visa sina leksaker för folk som ringer på och säljer saker.

Ännu en sak som dom missade att berätta på föräldrarkursen, att man kommer att höra sig själv säga alltså.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera