Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 28 mars 2010

En rolig historia som jag berättade igår

Det här var när jag och Nettan precis flyttat ifrån Lasarettsgatan men fortfarande hade en och annan räkning gemensamt som vi inte betalt.

Vi står i baren på Kompaniet och beklagar oss över att vi är så panka.
-Fan, vi måste verkligen betala telefonräkningen den här veckan, säger Nettan.
-Fan, alltså, jag är så sjukt pank, säger jag.
-Jag med.
-Jag har verkligen INGA pengar.
-Nä, inte jag heller.
-Jag vet inte hur jag ska kunna betala den där jävla räkningen.
Efter jag sagt det vänder jag mig om och säger till bartendern:
-Kan jag få en stor stark tack!
-En till mig med!

1998 var året och man prioriterade anorlunda på nåt vis.

2 kommentarer:

  1. Det var tider det. Många sorger man dränkt på det stället. Tur man är så mogen numera ;)

    SvaraRadera
  2. Det var tider det. Många sorger har man dränkt på det stället. Tur man är så mogen numera ;)

    SvaraRadera