Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 23 mars 2010

Om ett behov att suga

Det är snart exakt 4 år sen nu.
Den där natten när jag stod i köket och slet upp ett napp-paket med tänderna.
På min arm hängde en klarvaken 8 dagar gammal bebispojke.
Han var sur som ättika om han inte fick suga på något hela tiden. Och fram tills den stunden, den där natten så var det mig han sög på. Och blev superförbannad att det kom mjölk ur hans sug-grej. Han var ju redan proppmätt. Och det rann ut mjölk i hela sängen.
Jag vaknade i en pöl av mjölk och var helt groggy av sömnbrist.
(det är en väldig tur att jag inte visste just där och då att jag skulle vara lika groggy ungefär 2 år framöver innan han började haja att det är gött att sova en hel natt i sträck)
Nu stod jag där och slet upp plastförpackningen med tänderna, spolade av nappen lite snabbt under kranen (man gör så med andra bebisen det är inte så jävla noga att koka grejer längre) och sen tryckte jag in nappen i ungen. Han tittade på mig med stora förvånade ögon och sen började han suga.
Sen dess har hans nappar varit viktigare för honom än ciggen är för hans morfar. Han har burit dom med sig vart han än går och inget har vart på gött som dom.

Idag har han lämnat in napparna hos tandläkaren.
Kan nån be en bön för att kvällen blir lugn och snäll....?

5 kommentarer:

  1. Duktig han är! Håller tummarna!
    Här spolades också napparna med tvåan, dock funkade inte napp på någon av mina barn. Tyvärr. Jag fick fortsätta vara den mjölksprutande nappen.
    Fö så sköljde jag även nappflaskorna med tvåan. Inte så noga! Tappade man en sked på golvet i centrum med ettan så var det storsanering efteråt....

    SvaraRadera
  2. He he.
    Och på nåt märkligt sätt så verkar tvåan har blivit lite mer frisk. Kanske blir dom mer härdade:-)

    Han somnade faktiskt utan en tår. Hans nya pilbåge ligger bredvid honom i sängen dock:-)

    SvaraRadera
  3. Underbar historia - tipsad av en gemensam vän på FB.
    /Agneta

    SvaraRadera
  4. Du är så välkommen hit Agneta:-)!

    SvaraRadera
  5. Underbart!! Hoppas det går bra:) Tror jag har en riktig sugare här med. Känner precis igen mig här. Snart åker nappen fram så man får sova lite;) Är dock lycklig över att han bara ligger och smackar, gnyr och viftar med armarna på nätterna istället för att skrika. Vill helst ha in hela händerna i munnen när han inte får bröstet. När han äter rinner det väldigt ofta över, för han är ju faktiskt mätt redan. Men underbara är de iallafall de små liven:) Puss på dig gumman!

    SvaraRadera