Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 1 september 2010

Mat man minns


Roskilde gymnastik och svömmeförening.

Dom hade en liten vagn på campingen, nära cinematältet om jag minns rätt. På den gamla campingen alltså, den "riktiga" på rätt sida järnvägsbron.

Det var ett lagom gött gäng som inte såg ut som att dom direkt var aktiva i gymnastikföreningen.
Dom serverade världens godaste små biffar/bullar som dom kallade Vegetarburger. (Utala det på danska är du snäll) Dom serverades i pitabröd med pastaskruvar och på det var den nån vit sås med örtkrydda. Heaven. Hela året kunde jag längta efter dom. Och så fort vi kom ner och hade fått upp tälten och köpt öl så vi klarade oss några dar så började jag leta.
-Har ni sett dom? Sa jag oroligt.
-Vilka? sa mina vänner.
-Roskilde svömmeförening?

Vi hittade som alltid. Och jag misstänker att dom räddade mitt liv.

Ibland när man steker Hälsans köks grönsaksbiffar så luktar det precis som det gjorde från vagnen som dom hade. Roskilde gymnastik och svömmeförening.
God bless you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar