Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 30 september 2010

Dagens märligaste

Läser en skum kurs just nu där vi ska åka runt på olika kulturgrejer och kolla.
Fick börja med en japansk tecknad film på Draken i morses. Nice.

Sen var det rundvandring på stadsbibblan. Det var också ganska trevligt.
Vi fick till och med kaffe och bulle i en fin konferenslokal på vinden.

Tyvärr hade dom tagit med dampgubben från helvetet som tydligen jobbade på bibblan. Han satt bredvid mig och det kröp bokstavligen i honom. Efter två timmar kröp det i mig med. Han hoppade på stolen, prasslade med papper, snöt sig högljutt, sprang runt i rummet för att hämta saker och det värsta. Han fick tag i en pekpinne som han satt och viftade med som man viftar med en penna ni vet. Och drog den i heltäckningsmattan med ett ofantligt jobbigt ljud.
Jag satt i två timmar och fantiserade om att slita ifrån honom pekpinnen och slå honom hårt med den. Rappa honom över ryggen och huvudet.
Men det gjorde jag ju såklart inte.
Jag sa inte heller till honom att lägga av.

Istället hämnades jag med att gå min väg precis när han skulle börja prata.

Där fick han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar