Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 9 september 2010

Hunden

Varje kväll när jag ska gå och lägga mig så händer nåt märkligt.
Det är som att det har flyttat in en hund i lägenheten.
Jag kan ha legat halvt avsvimmad på soffan hela kvällen men när det äntligen är dags att flytta röven till sängen då börjar det.
In i badrummet, borsta tänder, tvätta bort smink, kissa. Det är alla normala grejer.
Stoppa om barn, öppna dörr för katt och släcka lampor.
Av med kläder, på med nattlinne, ner i säng.
Jag hinner inte landa förrän jag kommer på att jag måste kolla när jag börjar i morgon.
Upp igen, leta almenacka.
Tillbaks i sängen.
Just det, mobilen ska ju sättas på ringning.
Upp igen, leta mobil.
letaletaleta
Där var den.
Tillbaks i säng.
fan, vänta nu. Jag la ju boken i hallen förut.
Upp igen.

Har ni tröttnat?
Jag kan hålla på så här i typ 20 minuter.
Magnus kallar mig Hunden. För jag är som en hund som måste gå runt runt innan den kan komma till ro och gå och lägga sig.

Är det nån mer än jag som gör så här eller är jag helt onormal?

2 kommentarer:

  1. Alltså du påminner lite om en golden.... Glad, rund, blond och lockig... å barnkär... å lojal... å underbar...

    SvaraRadera
  2. Oskar Kristenssonseptember 11, 2010

    Du är inte ensam...

    SvaraRadera