Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 1 september 2010

Dagens pinsammaste

Matilda och jag står i busskuren vid Kungsten och väntar på bussen.
I busskuren är det reklam för en parfym. Det är ett naken brud och en naken snubbe som typ hånglar. Man ska tänka att hon luktar väldigt gott. Eller om det är han, det kan ha varit snubb-parfym.
Matilda hamnar precis i höjd med tjejens armveck. Hon sätter ett nyfiket finger i armvecksbilden och säger:
-Mamma! Vad är det?
Och innan jag hinner svara säger hon:
-Är det en rumpa?
Så jag försöker förklara, väldigt pedagogiskt att det är tantens armveck och för att förklara det bättre så pekar jag runt lite på tanten, typ hennes hals och huvud och så där. När jag kommer upp till pannan så upptäcker jag att någon har skrivit orden:
"sug min stora" i "tantens" panna.
Det ser ju såklart Matilda med. Som tur är kan hon inte läsa än.
-Vad står det?'
-Inget speciell...
-Är det nåt dumt? Något retigt?

(Nämnde jag att busskuren är full av folk?)

Jag går ur och ställer mig på baksidan samtidigt som jag säger till Matilda att jag är jättevarm och vill stå i skuggan lite.
Hon går efter. Men man ska inte tro att hon har gett sig.
-Men vad stod det Mamma?
-Att... att hon har jättestor näsa.
Ungen går in i busskuren och kollar och kommer tillbaka.
-Men det har hon ju inte.
-Men man kan väl retas.
-Ja, men det var väl inget roligt ret.

Jag hoppas det tar lite tid innan hon kan läsa hela meningar. Jag lovar att hon kommer inte att ge sig förrän jag har förklarat vad det är som ska sugas... Fy fan ni kan bara tänka er följdfrågorna på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar