Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 30 april 2010

En valborg till som på nåt vis var roligare...

År? Kan ha varit 1988.

Jag tror det var Annettes syrra som hade fixat nån som hade köpt vin till oss. Annettes syrra tog vinet, hoppade på bussen och hoppade av nästa hållplats, vid kyrkan. Sen sprang hon snabbt och gömde påsen på den vanliga platsen bakom kyrkogårdsmuren. Sen hann hon hoppa på bussen igen när den hade vart nere och vänt vid ica-jouren och åka upp till stan.

Bussen efter kom vi med och hoppade av och hämtade flaskorna.

Vi gömde dom i min mammas garderob eftersom vid tänkte att om hon fick för sig att vi hade köpt vin till Valborg så skulle vi nog gömma det i min gardrob och hon skulle leta där.

Sen lyckades jag smuggla med mig flaskorna i väskan när jag skulle åka till pappa för helgen.

Pappa hade en äkta gammal folkvagnsbubbla som han alltid knödde in alla mina vänner i för att köra runt oss när vi behövde. Den här gången minns jag att vi var extremt många, Hugo fick ligga på hatthyllan bak i fönstret. Det var tur att han var så liten.
Innan vi hoppade in så tittade pappa lite på vår packning och frågade vad vi skulle göra.
- Grilla korv sa vi.
(vi hade inte direkt med oss nån korv så jag hoppades att han inte skulle titta i väskan)
- Ser ut att vara rätt tung korv ni har med er...

Japp. Folköl på flaska är rätt tungt om man ska får i sig nån mängd som är nån mening med. Vi hade dessutom stoppat varje flaska i en strumpa för att det inte skulle klirra.
Och så kyrkogårdsvinet på det.

Klockan fem på eftermiddan var vi på plats på grillplatsen ute i skogen.

Tjugo över fem var alla packade.

Klockan tolv skulle vi hem och hade hunnit, förutom att bli packade, skratta, lyssna på Dio, hångla, bli ihop (några iaf), göra slut (kanske inte samma par men kanske ändå), grina, vilja ta livet av oss, skada oss och plåstra ihop oss igen. Och nyktra till så pass att ingen verkade märka vad man haft för sig när man kom hem.

Man är bra på sånt när man är fjorton bast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar