Dear karma, I have a list of people you missed

måndag 12 april 2010

Mina barn tror att jag är skitgammal

Tror jag.

Vid middagsbordet.

Matilda: - Mamma!
Jag: - Ja...
M: - Har du varit med på film?
J: - Menar du en riktig film?
M: - Ja.
J: - Nä...
M: - Men fanns det TV-apparater när du var barn?
J: - Eh... ja. Det gjorde det. Men vi hade bara två tvkanaler.
M: - OJ!!
J: - Läskigt va? Och vet du va? Det fanns ingen barnkanal.

Hennes ögon är uppspärrade av fasa.

M: - VA!?!?!
J: - Nä, jag fick kolla en halvtimma bolibompa varje dag. Efter middan. Sen fick man gå och lägga sig för det fanns inget annat att göra.

Båda barnen stirrar på mig i ren skräck.

J: - Och vet ni mer då?

Skakar på huvudena

J: - Det fanns ingen morgonBolibompa. Alls.

Stirrande skräckblickar.

J: - Och det värsta av allt. Vi hade inte nån video.

M: - Men vad GJORDE du mamma?

J: - Lekte tror jag.

(och hade jävligt tråkigt tror jag oxå)

2 kommentarer:

  1. Hahaha du är störd...men underbar
    //Karolin

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var vänligt sagt! (sa hon med Häxan Surtants röst)

    SvaraRadera