Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 14 april 2010

Dagens tår i ögat

När jag lämnade Matilda så satt det en liten post-it på hennes fack med påminnelse att lämna in semesterlappen.

Jag: "- vi har inte riktigt koll än när vi är lediga, men är det ok om vi skriver dom veckorna som det är stängt så kan vi komplettera lite sen?"

Fröken: "- Ja, gör så, jag förstår att det inte är lätt att veta än."

Jag: "- Nä, vi har inte riktigt klart än med hur vi ska jobba i sommar och så."

Fröken: "- Men du! Tänk på att efter vecka 32 så är det inte oss du ska meddela utan fritids!"

Jag: (uppspärrade ögon i chock, som säkert är helt blanka också) " - Just det! Då har hon slutat här!"

OMG. Min bebis ska börja skolan i höst. Min lilla skrutta. (som iofs är långt över en meter och gärna börjar varje mening med "MEN MAMMA" och en sarkastisk ton i rösten när hon säger det. )

Alltså, finns det nåt piller man kan ta så man inte lipar för i så fall behöver jag ta ett sånt när det är sista dagen för henne på hennes älskade förskola. Jag kommer grina ihjäl mig annars.

2 kommentarer:

  1. Jag ojar mig också för den där sista dagen. Börjar nästan lipa bara jag tänker på det... Hur ska det gå för oss gamla mammor? ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, min lilla bebis börjar också till hösten. Lillan då. Sista månaderna nu på dagis.

    SvaraRadera