Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 13 april 2010

Mitt på dagen

Händer det grejer lite överallt i stan.

Utanför ingången till Rudalens friluftsområde hänger ett gäng förortsbor. Dom har varsinn pitbull, minst varsinn tänd cigg, risigt hår, osund hy, säckiga träningskläder och de pratar högt med varann på GROV göteborgska.
Fast att jag känner igen flera av dom så går jag lite stelt förbi dom. Och tänker tankar som: " här står ni minsann, mitt på dan och går på soc".
Dom kanske bara har en lite pluggpaus och snart ska åka till chalmers. Vad vet jag egentligen. Vad gjorde jag själv ute i skogen mitt på dan lixom.

Eller så kan man strunta i att dra ner rullgardinen och lägga sig i sängen, framme vid fönstret och ligga lite. Och strunta i att det kan stå en jävla massa folk i huset mitt emot på andra sidan gatan.
Har fortfarande bilden av hans håriga pung på näthinnan när jag blundar.
Och min klasskompis kommentar i huvet:
-" Alltså, jag har aldrig sett några hålla på så där... Alltså, inte på riktigt!
Bara på film typ".
- "Nä inte jag heller", sa jag. "På Hultsfredsfestivalen kanske, men inte på det här viset!"
(Blundar och undrar om bildenavpungenpåminnäthinnanånsingskaförsvinna )

- "Jag har aldrig sett nåt sånt här, säger min klasskompis. "Inte ens i Arvika."

Herregud.
Vad ska hända i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar