Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 30 april 2010

Dagens märkligaste beteende

Viggo och jag var och handlade på Willys. När vi nästan var klara så kom jag på att diskmedlet var slut så jag ställde vagnen med Viggo i vid kassan, småsprang fem meter bort till diskmedelshyllan, därifrån kunde jag se honom, tog diskmedel och vände mig om för att gå tillbaka.
Då får jag se hur en tant tar Viggo och lyfter ur honom ur vagnen, sätter ner honom på golvet och går därifrån.
Viggo kommer glatt emot mig och säger:
- Jag kom loss!
- Jag ser det, frågade du tanten om hon skulle lyfta ur dig?
- Nä, hon bara gjorde det.

Jag blängde hårt på tanten och ställde mig bakom henne i kön.
Då vänder hon sig om och säger:
- Jag var så rädd att han skulle ramlar ur!
- Eh... ok....

Du kanske inte kunde tänka att:

1. Jag trodde du var en galen kidnappar tant?
2. Han kunde vara ett barn som rymmer och hade sprungit bort och jag kanske inte skulle hitta honom?
eller
3. Man kanske inte lyfter ur barn ur kundvagnar hur som helst och sen går därifrån.

Herregud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar