Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 1 april 2010

Ok, en spökhistoria till...

Tänkte på den här händelsen idag oxå när vi pratade om att repa vårt teaterprojekt vi ska göra i skolan.
Vi skojjade om att vi fick lov att vara i den lokalen dygnet runt och jag kom och tänka på när jag var med och satte upp Jesus Christ Superstar.
Vi repade i ett gamalt hus där det även fanns replokaler och en fritidsgård. Jag brukade ha en replokal där med mitt band och alla jag kände hängde där. Om dom inte spelade så brukade dom bara vara där.

Iaf, så hade vi en stor teaterlokal där vi som skulle sätta upp musikalen.
En dag kom alla instrument och ljudanläggning dit. Vi hade hyrt det på nåt sätt och det var jävligt dyra grejer så vi skulle sova där på nätterna för att vakta grejerna. Det var lite dåliga lås på dörrarna.

Jag och brorsan erbjöd oss att ta första natten.
Det var rätt mysigt. Jag tror vi åkte hem till morsan och åt middag och sen åkte vi ner.

Vi hade luftmadrasser och la oss nånstans mitt på golvet bland sladdar och skit. Snackade väl lite och sen somnade vi gott.

Mitt i natten vaknar jag av att jag känner mig iaktagen.
Bredvid mig på golvet sitter en kille på huk och tittar på mig. Han har långt ljusblont hår och jag tänker först att det är min kompis Niklas. Jag tycker det är lite konstigt att han har kommit in där för att sätta sig och kolla på mig mitt i natten. Men sen ser jag att det inte är Niklas. Och att personen intill mig inte ser riktigt verklig ut. Jag kan inte förklara hur men det är något övernaturligt över honom.
Jag känner ändå att han inte vill mig illa, att han är där för att han vill mig gott och är min vän.
Så.
Jag vrider mig långsamt, långsamt så jag ligger på andra sidan, med ryggen mot honom och så somnar jag om.

På morgonen berättar jag allt för min bror.
Som såklart berättar för alla att jag har sett ett spöke.

Gissa om det var många som INTE ville sova där och passa grejerna.
Och en hel del som ville sova där för att dom ville det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar