Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 15 april 2010

En islatte i solen på vägen hem

Brålanda-Karro och jag.
Det kommer fram en skum tiggare som ser ut som en vanlig gubbe men beter sig som en knarkare och drar en lång ramsa om att han fru har kastat ut honom och han vill ha två spänn till ett hotellrum.
Vi pratar om tiggare, Brålanda-Karro och jag och hon berättar om när hon gav en påse nybakta bullar till en uteliggare i julas. På centralen när hon var på väg hem för att fira jul.
Sen pratar vi om lite andra saker. Plötsligt säger Karro:
-Kolla där är han, han som jag gav bullarna till.
-HAN?! Fan vilket konstigt sammanträffande!
-Ja.
Killen drar en hög loppiga prylar i en kundvagn, han är tovig och skiten.
-Men du, ser du att han har Converse?
-Ja, det har han. Något slitna men...
-Ändå, det är Converse. Han har en tjej med!
Jag nickar åt den tandlösa slitna tanten intill honom.
-Men du! Vet du vad jag kom på?
-Nä?!
-Det kanske var så här! Att han gick på centralen där innan jul med en påse bullar...
-Och så träffade han henne...
-Och så bjöd han på bullar...
-Och så blev dom ihop!
-Ja!!

(Den där islatten som har på 7eleven nu är apgod. Bara så ni vet!)

1 kommentar:

  1. Höhö ja det var en fin stund. Jag gillar att han hade converse. Det var pricken över i.

    Kram Brålanda-Karro

    SvaraRadera