Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 30 april 2010

Valborg vi minns

Det måste varit nån gång på 90-talet iaf för jag gick på gymnasiet. Vi kom inte in någonstans men någon hade köpt starköl till oss åtminstonde.
Vi skulle till Göteborg för det var kul, jag minns att det var Helena, Åsa och jag. Kanske nån mer.

Vi hade tajts, eller insydda Levis, stora skjortor och jag är rätt säker på att Helena hade USA-strumpor och Reebok princess, höga, för det hade hon jämt.
Vi hade mörkt rött läppstift, svart eyeliner och så ljust puder att vi såg vita ut för vi tyckte det var grymt att vara "vackert vit".

Vi började dricka öl på bussen ner, i höjd med Lödöse där Helena hoppade på. När vi kom till Älvängen var vi redan på pissnödiga att ögonen rann.

När vi kom fram till centralen var vi så nödiga att vi fick stå upp för att inte kissa på oss. Vi rusade av och kissade bakom nån container bakom centralen.

Sen gick vi upp och ner för avenyn ett par gånger. Och jag var rädd som fan att nån skulle komma upp bakom mig och knivskära mig i halsen för det hade hänt en kille precis nyss. Det hade jag läst om i tidningen.

Vi sjöng högt våra vanliga dängor: "Jag skulle bra gärna vilja veta varför vårt hus inte fick stå kvar..." Och "Maria går på vägen."

Och så låste vi in oss en stund på den offentliga toan i Bältesspännarparken och sminkade oss lite extra. As if it was needed lixom...

Det hände inte ett skit mer än att det började regna så vi satte oss på McDonalds i femman och hällde öl i drickamuggar så personalen trodde vi drack dricka.

Sen tror jag att vi åkte hem. Det är alltid gött att åka hemifrån en sväng...

2 kommentarer:

  1. Var det inte den kvällen vi satt i Kungsparken på nån bänk och drack öl för att vi inte kom in nån stans?
    Vilka minnen =)

    SvaraRadera
  2. Ja eller typ nån av dom kvällarna. Förstår inte varför vi envisades med att åka ner hit till stan när vi ändå inte kom in nånstans:-D

    SvaraRadera