Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 2 april 2010

Långfredag. Yeah, I remember how Långfredag used to be like...

Ärligt. När började alla affärer ha öppet jämt.
Alltså, nyårsdan, julafton. Långfredan.
Det är totalt wasted på mig. Jag tror ändå att det är stängt.

Fast idag gav jag mig ut på en liten tur för att köpa mjölk och kaffe. Var helt säker på att det var stängt överallt. Men, Undergången var öppen. Halv 6 på kvällen till o med.

Är jag ensam? Är inte alla som är lika gamla som mig och äldre säkra på att det inte är nåt öppet så man går ändå inte och handlar.

(Notering: 421 har tväröppet på julafton, men om du är ute efter att köpa tomtemask så kommar du noll. Eh, jag vet för... för... för EN KOMPIS, just det en kompis hände det den här grejen)

Det kommer till o med ut kvällstidningar på långfredan. MED fredagsbilagor.

Jag var så klart tvungen att köpa en bara för sakens skull.

Och gick hem och tänkte att det var en engångsföretelse. Nästa år är allt som vanligt och tvärstängt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar