Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 4 april 2010

Barnvakt

Fick lite mer skriv-inspiration...

Vi ska på fest ikväll. Mangan och jag. Det stod i inbjudan att barn inte fick komma med för att det skulle skjutas med champange-korkar. (hur i helvete stavar man till champange? Stavas det så, skumpa lixom?)

Iaf, så ska vi prova en ny barnvakt. Jag har förberett barnen att det kommer en snäll busig tjej hit som ser tuff ut. Det gillade dom.

När jag var barn hade jag en barnvakt ibland dom hette Lynn. Hon hade rött hår och var supertuff.

Ibland passade Martin och en tjej mig, kommer inte ihåg vad tjejen hette men hon bodde några hus ifrån mig och älskade Kiss helt löjligt mycket. Min kompis och jag brukade typ stalka henne för att hon gilade kiss så mycket. Vi hade aldrig hört kiss men vi förtod att det var The shit.

Magnus mamma hyrde en barnvakt från kommunen en gång. Men aldrig igen. Hon hade använt ett par av hennes gamla trosor (barnvakten använde alltså mammans trosor) till trasa. Hon tyckte typ att trosorna var gamla och ändå skulle kasseras så dom kunde gå som trasa.
Vet inte vad som är värst. Att ta någons trosor och anse att dom är för slitna för att användas, utan att fråga personen först.
Eller att överhuvudtaget använda gamla trosor till trasa. Ewwwww.
Eller att överhuvudtaget vilja TA i någon främmande människas trosor som du anser är för jävla slitna så man inte ens kan ha dom på sig mera...

Och dessutom vara anställd av kommunen.

Jag har fixat en fyllechaffis oxå. Men om fyllechaffisar kan man blogga mera och det hinner jag inte just nu!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar