Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 6 april 2010

En grej jag blev påmind om ifrån det förflutna

Var igår när jag var hemma hos pappa och dom och min lillebror pratade om sina bandkompisar. Och att dom var lite hopplösa och hade det lite stökigt och inte tvättade sina kläder och inte köpte toapapper.

Det var ju sådär det var när man hade flyttat hemifrån.

Jag kom på att jag hade som princip att inte köpa toapapper. I flera år.
Ja, det var inte det att jag inte använde toapapper.
Jag ansåg bara att det var onödiga pengar att lägga ut som man kunde lägga på öl istället.
Så jag stal det istället. På krogen.
Jag ansåg mig ha rätt till det då jag la så mycket pengar i baren jämt.

Bästa sno-stället var på pianobarnen, på toan nere i resturangen, vid garderoben. När ställde dom rullar uppe på lampan jämt.
Jag snodde dom alla noggrannt.

Det var tider det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar