Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 1 maj 2010

Om ett par tänder

En gång när jag lärde känna Petri, så var vi med i samma musikalprojekt och höll på med improvisationer i början.
Vi satt och berättade om saker vi gjort som vi skämdes över som vi kunde ha och improvisera.
Petri berättade en sorglig historia om när han stod och kollade på en konsert och det kom fram en tjej till han och hans kompis och frågade om dom tog emot henne om hon stagedivade.
Dom lovade att göra det.
Men sen så stod dom där och drack bärs och glömde bort det.
Och tjejen om farande och for i golvet och slog ut båda framtänderna.

Många år senare berättade jag den här historien för några vänner. Vi var i England och drack drinkar och skulle snart ta tunnelbanan in till SOHO och göra dumheter.
När jag berättat klart så sa Anna-Lena:

-Det var jag. Jag var den där tjejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar