Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 2 maj 2010

Familjen Taikon

Jag sitter med min syster och min ena brorsa och pratar. I lilla soffan sitter min mamma, pappas fru och pappa. Ihopklämda.
Brorsan berättar märkliga historier om snubbarna i sitt band. Jag inser att jag har ingenting, ingenting att lära kidsen idag.
Jag försöker prata om nåt seriöst, typ Matildas skolval eller nåt liknande halvtråkigt. Men jag tappar helt tråden när jag hör pappa säga:
- Fick hon cancer i arslet alltså?
Vi syskon vänder huvudena dit som en synkroniserad mtv-dans. Pappa tittar på oss.
-Vad är det? Hon hade cancer i röven. Det är fan inte roligt.
-Nä.
-Och fan inget att skratta åt. Det kan hända vem som helst. Det kan hända dig med!

Jag vet faktiskt inte vem dom pratade om men man ska verkligen inte skratta åt rövcancer. Inte alls roligt att få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar