Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 14 maj 2010

Ett helt vanligt samtal i soffan


Mangan och jag kollar på film. Control. Om Joy Division. I en scen har dom bilden ovan som backdrop.
Följande samtal utspelar sig:
Jag: "-Åh, det mönstret hade jag på en tröja som jag brukade ha när jag tränade förut... Som var din."
Magnus: "- Ja, det kommer jag ihåg."

En stunds tystnad.

Magnus: "- Kommer du ihåg att det fanns ett band på 90-talet som hette Yvonne?
Jag: "-Ja."
M: "- Dom spelade i Trollhättan en gång. Sen var det nån efterfest och jag hade på mig den tröjan."
J: "- Ok."
M: "- Då sa sångaren att han tyckte det var ett sånt coolt mönster. Så jag sa: Vet du att det är Ian Curtis ekg."
J: "-Vadå, sa du det?"
M: "-Ja, och han bara, VA?! Är det, det visste inte jag, fan vad coolt."
J: "-Gick han på det så bara?"
M (nöjd som fan)"- Ja, jag bara ljög rakt av."

En stunds tystnad.

M: "-Alltså, dom körde sån jävla stil du vet, alla var jävligt smala och alla hade svarta kläder och slips och mascara."
J: "- Jag vet."
M: "- Det roliga vara att alla passade i den stilen utan en kille som var med i bandet som var liten och tjock. Och hade glasögon. Han såg typ ut som Göran Persson när han körde den stilen."
J:* Skrattar högt som en häst.*

1 kommentar:

  1. Sjukt att han kommer ihåg såna detaljer typ om en tröja ändå. Helt fantastiskt.

    SvaraRadera