Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 12 maj 2010

Det är svårt att hålla humöret uppe

I längden. Dagar som den här.

Först världens längsta meckigaste dag i skolan. Förstår inte hur dom tänker när dom ska trycka in så mycket det bara går på 2 dagar... Orkar inte even go there...

Sen. Så regnade det nog det jävligaste iskalla helvetetsregn som jag nånsin varit med om. När Brålanda-Karro och jag skildes åt vid Handels så var det inte snack om att stå och småsnacka lite utan det var bara ett snabbt "Iloveyou!" och så cyklade vi åt varsitt håll.

När jag kom upp till Linneplatsen så var jag helt jävla pissevåt om benen och fötterna. Försökte tänka glada tankar att jag iaf hade en fin regnkappa och att det var medvind. Hur ofta har man medvind hem menar jag?

Hann hem och byta om innan jag tog bilen för att hämta barn. Efter hämtningen skulle jag åka till jobbet en snabb sväng och fixa med sommarschemat. Becca satt och väntade på mig som (Dregen på speed).

Hämtade barn nr 1 som varken hade regnbrallor eller stövlar. Vilken otroligt slarvig mamma ungen måste ha. Jag tänkte att det inte var så farligt, hon kunde cykla runt lite på skolgården så länge. Så himla blöt kan hon väl inte att bli.

Yeah right.

Utanför Viggos avdelning var det en sjukt stor vattenpöl så jag fick lixom klänga mig fast på staketet för att slippa det värsta blöta. Som en rätt klumpig spindel. Måste sett fantastiskt roligt åt.

Precis när jag ska öppna dörren och hämta Viggo så ser jag att alla står i hallen och är på väg ut genom skolbyggnaden. Hans fröken pekar att dom ska gå ut andra vägen och Viggo visar glatt att han har nallen med sig i handen.

Jag får klänga mig fast i staketet igen förbi vattenpölen.

Viggo kommer ut och då kommer jag på att han nog har sin cykelnyckel på sitt fack. Hans fröken har redan sprungit bort över skolgården med dom andra barnen och jag vågar inte gå in på avdelningen ifall larmet går.
Så jag får stå där och vänta tills hon kommer tillbaka.
Undertiden hinner Viggo bli helt pisseblöt. Han har inte heller några regnkläder. Herregud, vad har han för en morsa egentligen? Matilda har börjat lipa för att hon vill ha sina vantar, och hon är verkligen HELT pisseblöt.

Viggos fröken kommer, nycklarna finns inte på facket. Jag försöker ringa Magnus men han svarar inte. Till slut bestämmer jag mig för att bära cykeln in i bilen. Men. Den är fastlåst i staketet. Jag skriker HELVETE över hela skolgården. Viggo börjar lipa. Matilda försöker ge oss massa smarta ideer att vi kan låta cykeln stå över natten och han får cykla den hem i morgon. Jag försöker förklara att det är helg i morgon. Fast det är torsdag. Upptäcker att jag står och försöker förklara det där med röda dagar.

Vi ger upp, tar oss till bilen, Viggo somnar i bilen och är helt väck och grinar när vi ska gå över gården i ösregnet.
Alla är stelfrusna, jag ringer Magnus och lipar lite.

Och Becca fick vänta till i morgon med schemaläggningen. Det var nog den värsta utmaningen.

ps. Beccagumman, du vet att jag älskar dig. Puss! (på mun)

1 kommentar: