Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 7 maj 2010

Mera om smeknamn

En sjukt rolig Londonresa för några år sen döpte vi oss alla till Anna-Lena. Det kan bli väldigt roligt om alla kallar varandra för samma namn, speciellt om man bor i samma lägenhet en vecka och bara hänger med varann.

Mamma och jag har oxå döpt ställen i hennes hus till olika smeknamn.
Skrubben i köket heter Stefans skrubb, efter den där gången Stefan hade svalt snusen och skulle hitta toaletten fort och råkade öppna fel dörr. När han öppande så ramlade det ut en syskrin och tusen nålar föll ut över golvet. Stefan satt, oerhört tålmodigt med ena handen för munnen och plockade upp alla nålar innan han gick ut och kräktes.

Ena delen av vardagsrummet hette förut Kalla rummet eftersom det inte var nån värme på och bara en massa skräp där inne.

Rummet längst bort, närmast toan heter Spökrummet. För att det har hänt mest spökigheter där.

Vindstrappan borde i rättvisans namn heta Nisses trappa efter den där gången när Nisse gick upp där för att kolla om det spökade och råkade ramla nerför trappan när han skulle ner. Han var i det där odödliga stadiet av fylla som man kan bli så istället för att bli lite skraj i fallet så sträckte han bara ut ena armen och tänkte:
"Stålmannen, jag är Stålmannen. Jag är fan STÅLIS!"

Nisse fick förresten sitt smeknamn första dan i nya skolan av Esko som kom fram till honom och sa: "- Du ser ut som du heter Nisse!"
Eller hur var det Esko?
Egentligen hette han Andreas.

2 kommentarer:

  1. Spökrummet??? Jo jag tackar jag...underbart att jag under hela min uppväxt blivit ilurad att det hette flickrummet :P

    SvaraRadera
  2. Var det så det var ? Frågar jag mig som levde i den verkligheten MVH Kent Utby (lerpojken)

    SvaraRadera