Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 27 maj 2010

Till någon jag känner som hade ett shitty apointment hos gynekologen idag

Saker jag hört när jag legat i en gynstol:
(Av dom som ska in och rota)

"- Idag har vi en student med."
(kul för den... eller?)

"- Ops, vi tappade visst provet, vi måste göra om det."
(ja, jag fattade det när det skramlade till)

"- Eftersom din tid blev felbokad så har vi inte kunnat värma upp instrumenten än."
(ja, jag känner det, men ärligt, förvarar ni skiten i frysen annars eller?)

"- Vi ska bara skrapa bort en liten bit hud inne i ditt urinrör, det brukar knappt kännas."
(nähä, säger du det, ja om man jämför med hur det kommer att kännas när jag sparkar dig på näsan om en liten stund, ska bara få loss mitt ben som har somnat i den här jävla bengrejen)

Och.

Saker som man är rätt nöjd över att höra när man ligger där och vresar:

"-Idag har vi en student med."
Till studenten:
"- Är det ok om du bara tittar på idag så kan du börja göra undersökningar i morgon?"

(eh, om ni skulle få för er att fråga mig som ligger här och spretar med benen, så är det HELT ok.)

Och så klassikern:
"- Nu ska jag bara ringa på min kollega som behöver hjälpa mig att hålla."
(ok, nu känns det som att jag ångrar att jag sa att allt var ok för fem sekunder sen. Exakt VAD ska ni stoppa in som ni måste var två fullvuxna kvinnor för att HÅLLA?)

Och så har jag en vän som blev väldigt yr när hon hade tagit ut en spiral och skulle stoppa in en annan:
"- Förstår du nu att du inte har någon spiral inne? Du var väldigt blek och borta där en stund. Vill du att jag ska skriva en lapp om att du inte har något skydd just nu?"

Tada! Känns det bättre vännen?

5 kommentarer:

  1. Härligt!
    Efter min första förlossning så blev jag ihopsydd av en student (under själva förlossningen hade jag typ 20 pers inne i rummet, ingen var nog över 35). Hon hade naglar som var ca 3cm, hon var duktig på att gräva mellan alla läppar. Tack o lov att bebisen äntligen kommit ut så att man var lite hög på bebis just då.

    SvaraRadera
  2. Bebis i famnen eller ej Fia, det hade nog ändå vart ok att döda henne! :-D

    SvaraRadera
  3. Haha tack vännen...! Nu känns det MYCKET bättre! :) ha en bäst helg så rockar vi loss on stage på måndag ;)

    SvaraRadera
  4. Ehhh jag vet inte.. Nej tror jag! ;)

    SvaraRadera