Dear karma, I have a list of people you missed

måndag 31 maj 2010

Dagens tvångstanke

Är nog den värsta jag haft på länge...
Igår stod jag på en stege och klippte döda grenar på äppleträden. Hela dagen. När jag kom hem och la mig i sängen hade jag muskelminnet av knipset med sekatören kvar i handen. Hela tiden.
Och plötsligt dök den äckliga äckliga tanken upp:
Om man skulle ta sekatören och knipsa av hälsenan så skulle det nog kännas exakt samma i handen som när man knipsar av en lagom seg gren.

Precis när jag tänkt det höll jag på att dö av äckel.

Sen blev jag att jag inte var kvar på landet och att det inte finns några sekatörer hemma i stan. Ifall jag skulle smyga upp i sömnen och få för mig att göra ett sånt klipp i sömnen.
Sen tänkte jag att om jag skriver om det här i bloggen så kanske det kommer att komma en galen psykopat som stalkar mig i hemlighet och gör verklighet av min fantasi. (och då blev det i sig en annan tvångstanke, tänk om jag har en galen psykopat som stalkar mig utan att jag vet det...)

Undrar exakt HUR sjuk jag är.
Och exakt HUR många för många skräckfilmer jag har sett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar