Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 15 augusti 2010

Till min kära Frida, du vet varför...

Det var Valborg, förra året och vi hängde på gården, ganska spontant. En massa grannar, ungar och så jag och mina osnutna ungar.

Det var härligt väder. Vi grillade. Barnen sprang runt lite halvnakna och lagom vilda. Vi drack ett par folköl var till grillet.

Min vän, vi kan kalla henne S och jag satt och snackade när hennes dotter, vi kan kalla henne G, kom och satte sig i henne knä.
Dottern var när det här hände två år och alla som någonsin har träffat en tvååring, vet exakt hur envisa dom kan vara. Så när G fick för sig att hon skulle dricka av sin mammas folköl så vägrade hon verkligen ge sig. Efter en ganska lång stund av gnäll och gnöl så gav mamman med sig. Hon tänkte att om ungen fick en liten klunk så skulle hon fatta att det inte var nåt som barn gillar.

Men hon hade glömt att en del barn älskar öl.

Ungen gick fullkomligt bananas på gården för att få mera bärs.

En mycket skön, avslappnande sak så där. Mitt på gården i dagsljus när man känner att ALLA som bor runt omkring lär kolla på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar