Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 13 augusti 2010

I bilen

Vi passerar en häst i en hage.

Helena: - Titta Mimmi! En häst!
(Mimmi är 1,5 och har knappt sett en häst eftersom hon hitills spenderat sitt liv antingen på Hisingen eller i Thailand)

Allas huvuden vrids mot hästen i hagen. Man kan INTE UNDVIKA att se att hästen är en pojkhäst. Den vilar snoppen så där som hästpojkar verkar göra ibland. You all know what I´m talking about. Spela inte oskyldiga.

Matilda: - Det var en pojkhäst.

Alla vuxna är tysta.

Matilda: (kan inte hjälpa det, hon måste fortsätta) - Den hade en snopp.

Alla vuxna är om möjligt ÄNNU tystare.

Matilda: (måste fortsätta liiite till) - Den hade en jättestor snopp.

Alla vuxna har imploderat i bilen för att inte spä på hennes snack.

Matilda: (den otippade men underbara finalen) - Den var lika stor som pappas snopp.

Från baksätet hörs kvävda ljud ifrån Pappanhimself.

Mamman ligger över ratten och asgarvar som en häxa.

Ridå.

5 kommentarer:

  1. Wow, mamman i den familjen är nog en lycklig mamma ;)
    Skrattade som en häxa jag med, över tagentbordet på jobbet.

    SvaraRadera
  2. Häxskratt är det som får mammor att överleva:-D

    SvaraRadera
  3. HAhahah åh jisses jag tror jag dør av skratt hit :D Ælskar din block, du skriver fantastiskt bra. Sluta aldrig!

    SvaraRadera
  4. Din block ska alltså betyda din blogg, tur jag vet vad jag skriver ;)

    SvaraRadera