Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 22 augusti 2010

Mat vi minns - världens godaste kvällsmat

Det här är en kategori jag har funderat på läääänge.
Alla som känner mig vet att jag älskar mat. Löjligt mycket.

Förra veckan var Helena och Mimmi och hälsade på i vår stuga. Helena och jag hade nästan inte setts på typ fem år. Så när barnen hade somnat korkade vi upp rosevinet för att komma ikapp. Det var mycket att snacka om kan ni tänka er. Ett par förlossningar tex, bara det kan ju ta en stund. Och sen skulle vi gå igenom vad alla våra vänner haft för sig sen vi sågs sist. Herregud. Ni kan tänka er.

Dagen efter var vi rätt slitna. Men det var bara att gå upp och fixa frukost till barn och hålla god min. Så är det bara.

Hela dagen fick vi strålande ideer om vad vi skulle äta för middag/kvällsmat. Alla fick komma med förslag.

Det slutade med att vi satt under eken och åt:
Stekt brie, smörstekta kantareller, sallad på tomater och avokado och stora feta oliver.
Det var den godaste kvällsmat jag ätit i hela mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar