Dear karma, I have a list of people you missed

måndag 16 augusti 2010

Dagens hypokondri

Jag vet inte om det har framgått att jag lider av en viss hypokondri.
Av den där sorten där man bara går runt och tror att man är dödligt sjuk men aldrig kollar upp det.
Och om jag har något som verkar skumt med min kropp så skulle jag ALDRIG gå till doktorn och verkligen kolla upp det.

Exempel på det är:

1. Att det kändes som jag hade en lös benbit inne i armen efter att jag ramlade på Josefins trappa i vintras när jag var svinfull. Den kändes så i kanske tre månader.

2.Den märkliga knöl som sitter strax under knät som växte ut där när jag var i Thailand för typ hundra år sen.

Idag tror jag inte att jag har cancer längre som jag trodde i helgen.

Nu har jag istället åkt på såndär sömnsjuka. Ni vet som man bara somnar hela tiden.
Jag har nämligen hållt på och somnat så fort ingen pratar med mig. Hela helgen.
Och jag läste i Aftonbladet att det är många som fått sån sjuka efter att ha tagit svininfluensasprutan.


OMG. Nu kom jag ihåg hur jag nojjade över den där jävla svininfluensan. Jag var ÖVERTYGAD om att jag skulle hamna i en sån där konstgjord lunga och Magnus skulle få stå där bredvid sängen med barnen intill sig och fatta beslutet att dra ur sladden när det inte hade blivit nån förbättring efter fem veckor. Jag kunde tänka på det så mycket att jag började gråta för att det var så sorgligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar