Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 15 augusti 2010

Dagens uppvaknande

I dag vaknade jag mitt i sängen uppepå det vi i vår familj brukar kalla Helvetesgapet. Jag vet att det även kan kallas för Skarven.

Jag vaknade ur min morfintunga sömn (hostmedicin minns ni väl) av att Matilda satt upp och smackade väldigt irriterande med munnen, hon lät ungefär som en anka.

Jag grymtade något om att dom gärna fick sätta på Bolibompa om dom ville.

Ingen nappade. Istället började båda berätta sina om sina långa förvirrande barndrömmar, som jag brukar tyckar är väldigt roliga att höra om. Men i morfinrus är det svårt att hänga med och jag la ena armen över huvudet och grymtade lite hest då och då och försökte hålla mig uppe ifrån den tunga dödens sömn som ville dra ner mig hela tiden.

Plötsligt kände jag ett litet finger som pillade undan nattlinnet ur min armhåla. Och strax efter Viggo exalterade skrik:
- Mamma! Du håller på att förvandlas till en pappa!
Den repliken fick Matilda att vränga upp min andra arm för att inspektera den andra armhålan.
- HÄR MED! Du är hårig mamma!!
skrek hon.

Det är nog dags att leta upp en rakhyvel. Jag håller på att förvandlas till en hårig karl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar