Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 30 juni 2010

Vid middagsbordet.

Hon: -Har du kollat min blogg idag?
Han: -Nä, vadå?
Hon: -Eh, jag skrev om det där när du kom ut från affären på Campingen och tyckte livet var så slappt att du kunde tänka dig att köpa en Aktuell Rapport.
Han: -Gjorde du det? Jaha. Men det var ju så.

En stunds tystand. Båda äter sill och potatis.

Han: -Sjukt namn egentligen. Aktuell Rapport. Det låter det. Pappa läser Aktuell Rapport. Stör honom inte. Dom har tagit namnet från dom två tråkigaste tvprogrammen och satt ihop till ett.
Hon: -Minus och minus blir plus du vet.
Han: -Ja.
Hon: -Jag kan inte fatta att jag ska få se Eclipse i morgon!
Han: -Ska det bli gött? Tänk om du inte kan hålla dig vaken?
Hon: -Jag har tänkt på det. Men jag tänkte att jag skulle kunna passa på att sova lite på New Moon för den tycker jag inte är lika bra som den första.
Han: -Och så såg du väl den häromdan också. På dvd.
Hon: -Mmmmmmm.

Han tar sats för att säga något som det verkar som att han skäms lite för...

Han: -Jag var tvungen att gå in och kolla på MMA lite. Det var nån ryss som alltid har vunnit som hade förlorat.
Hon: -Jaha.
Han: -Fatta vilken jävla skandal. Alla är helt tokiga. Det brukar vara typ 5 inlägg som folk har skrivit och kommenterat varje nyhet men nu var det typ 65 nya inlägg...

Han fortsätter prata och hon förstår ingenting en lång stund. Hon ser bara en mun som rör sig och är glad över att han ser så barnsligt förtjust ut att hans ögon lyser.

Han: -......... läggmatch.......ryska maffian.
Hon: -Jag älskar att vi har varsitt nördigt intresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar