Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 13 juni 2010

Dagens Discovery channel moment

Apropå spindlar så tog jag fram den gröna prickiga vaxduken idag. Vi var på landet och Magnus och barnen överraskade mig med frukost på det lilla bordet, under äppelträden. Vi hade inte tagit fram det än så det var en mysig överraskning på fler än ett sätt.

När vi ätit upp så hämtade jag ut vaxduken som vi brukar ha på det bordet, dom hade inte hittat den.
När jag vek upp den så satt det en spindel i mitten i ett väck. Den var så där söt och liten som spindlarna (tackolov) är i vårt torp. Jag la duken brevid mig i gräset och satte mig för att dricka upp kaffet innan jag la på duken.

När jag var klar med kaffedrickandet så satt spindeln fortfarnade kvar. Jag tyckte det var lite skumt och kollade efter lite mer närmare vad den egentligen höll på med. Då fick jag se att den satt intill en liten liten grej som såg ut som ett nätsäck med små vita grejer i, typ spindelägg.
Det var som att den satt och vaktade sina ägg.
Ärligt? Gör spindlar sånt? Det måste ju betyda att dom typ har känslor och intellekt? Eller?

Jag var tvungen att ta "äggsäcken" och sätta den på ett träd intill och sen spindeln (den tog jag inte med fingrarna utan med Matildas frisbee som låg i gräset intill jag har inte kommit ändå till pilla på spindlar i terapijobbet... Se inlägget jag skrev innan detta :-))

Vi får hoppas att det gick bra för spindelfamiljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar