Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 19 juni 2010

Lite bröllopskuriosa

Har suttit här och glott på det däringa bröllopet hela dan. Samtidigt som jag vikt tvätt och sorterat gamla filmer. Typ.
Det är ju ändå fint med bröllop och kärlek och skit.

Vet inte om Vickan hade samma lilla bekymmer som jag hade precis innan jag gifte mig... Tror inte det, hon har nog gått och fått riktig manikyr och inte köpt dom billigaste lösnaglarna på kicks. Som jag gjorde.

Alltså. När jag gifte mig.
Mangan och jag var helt plötsligt ensamna hemma hos min mamma. Alla som fjantat runt oss hela dagen hade åkt till bygdegården och vi vandrade runt lite nervöst hos morsan medans vi väntade på skjussen som skulle köra oss.

Plötsligt för jag en tvångstanke att jag nog kommer att få mens. Inte för att det alls var den tiden på månaden. Men tänk OM. Det är ju ingen go kombo med vit klänning och jag tror fan jag hade stringtrosor också till o med.
(ursäkta men det här kommer bli lite personligt men jag tänker bjuda på det här för det är jävligt jävligt roligt)

Iaf så tänker jag att det är nog fan bäst jag stoppar upp en tampong. IFALL. Liksom.

Jag springer in på dass och stoppar in en ob. Allt känns bra igen.
Tills jag tvättar händerna och upptäcker att det inte bara är ob:n som är inne. Det är också en av lösnaglarna.
Just då ropar Magnus att bilen har kommit.
Helvetes jävlar! Panikgrävande och jag lyckas få tag i den. Ja, ni fattar väl var?!

På typ en minut lyckas jag även hitta limmet till lösnageln och trycka fast den igen.
(obs. Limmet var inte fast inne i musen på mig, det lät lite så hehe..)

En pärla som jag klistrat fast på den var dock för evigt borta.

Men men om man gifter sig så bör man väl vara fin. Överallt.

3 kommentarer:

  1. Åsa Petterssonjuni 20, 2010

    Och jag minns en vacker brud som skulle upp på scénen och hålla ett litet tal till gästerna. Det var fortfarande lite bröllopsstämningsstelt och lite fint nervöst bland borden till hon avslutar med: "och jag vill bara säga att jag har tappat en lösnagel. Nämligen den HÄR!" och gör fuck you-tecken till alla. Isen var bruten, alla slappnade av, festen var igång. Puss på dig älskade blodsyster! =)

    SvaraRadera
  2. VA?! Var det jag? Säg att det inte var JAG som gjorde så:-D
    (jag hade hunnit bli lite på pickalurven när det var dags för paketöppning så det kan ha varit jag:-D)

    SvaraRadera
  3. Åh jisses jag tror jag dør av skratt hær!

    SvaraRadera