Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 3 juni 2010

Utdrag från telefonsamtal till csn

Jag: - Alltså, jag måste bara kolla här lite. Jag har fått ett brev av er idag att jag får studiestöd för mina sommarkurser, men det står inte nåt om nåt lån. Jag tänkte ta lån i sommar oxå.
Csn-snubbe: - Jag ska kolla, det kan ju vara så att det blivit en miss.
Jag: (med ironi i rösten) - Och då är det säkert erat fel.
Csn-snubben: - eh... ja... det brukar ju, i 9 av 10 fall vara studenten som gjort nåt fel. Men man vet ju aldrig... Hur som helst är det lätt fixat.

En stunds tystnad där Csn-snubben knattrar på sin dator.

Jag: - Är det så lätt fixat att du kan bevilja mig lånet via telefon?

Csn-snubben: - Nä, SÅ lätt kommer du inte undan.

En stunds tystnad/knattrande till.

Csn-snubben: - Oj! Ja, du hade rätt. Det var VI som hade gjort fel den här gången. Och eftersom det är vårt fel så kan jag rätta till allt med en gång. Du kommer att få lån. Pengarna kommer strax efter du registerat dig på kursen.

Jag: - Oj! Tack!

Vad är det med den här dagen egentligen? Det finns människor som jobbar på csn med en antydan till humor. Som dessutom kan erkänna att dom haft fel?

Har jag hamnat i en parallel verklighet kanske.

Eller Twilightzone...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar