Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 10 juni 2010

Förändringar

Har lagt märke till en del märkliga förändringar hos mig själv senaste månaderna.

Jag har alltid hatat att cykla. Nu är det helt plötsligt typ det bästa jag vet. Till med fast jag inte har några växlar och det är världens värsta uppförsbacke hem till oss. (och ja, jag cyklar NÄSTAN hela backen faktiskt) Jag tycker till o med att det känns rätt ok att cykla inne i stan.

Jag har alltid varit en sjukt jävla TV-junkie. Nu går det dagar utan att jag ens sätter på tvn. Det kryper i mig så fort jag försöker se nåt.

Jag har börjat läsa fantasy... Brukade hata allt sånt förut.

Jag har börjat plugga på universietet och faktiskt tycker jag det är ok. Det är skumt. Det trodde jag aldrig.

Jag har allvarliga funderingar på att börja jogga. Behöver jag ens kommentera det?

Jag tycker faktiskt inte det är så himla gott med godis längre. Inga kommentarer på det heller tack...

Men det som skrämmer mig mest... Jag stod en lång stund och luktade på färdigskuren Arbogapastej när jag jobbade sist.
Det brukar hända när det finns prickig korv i kylen på jobbet. Men leverfuckingpastej. Jag är verkligen verkligen sugen på det.

Jag har inte ätit en köttgrej sen 1994.

(förutom ett par accidents på olika festivaler där olika stadier av fylla och mörker var inblandat. Och att jag inte fattar danska så bra...)

Jag har hört nånstans att kroppens celler, dom byts ju ut hela tiden. Och var sjunde år så har alla celler bytts ut och man är helt ny. Kan det vara så att jag är helt ny just nu.
Och att min kropp vill gå in i en ny fas av joggande och leverpastejätande?

Vad tror ni?

9 kommentarer:

  1. Kände mig så förändringsbar så jag var tvungen att måla om i bloggen....

    SvaraRadera
  2. Oskar Kristenssonjuni 10, 2010

    Vad läser du för fantasy? :)

    SvaraRadera
  3. Eller ja, om man kan kalla det fanatasy... Vampyrböcker. Det är ett stort steg för mig:-)
    Twilight, True blood-böckerna, House of Night...

    SvaraRadera
  4. Du är med barn. HA! Lätt!

    SvaraRadera
  5. Yakamoto! NEJ!!
    Men jag kanske bär på en alien?

    SvaraRadera
  6. Jättefin ommålning! Så lätt att läsa :) Visst är det härligt när man förändrar sig!!! Jag började ju plötsligt äta kyckling efter 10 år... Nu skulle jag vilja förändra mig och plötsligt vilja veta vad jag ska hitta på i mitt liv. Ingen förändring som verkar komma... vägrar att bli en bitter Stenatant... Ha en härlig dag i soffan, jag ska inta ryggläge så fort toan är städad. Kram

    SvaraRadera
  7. Nä bittra Stena-tanter är inget vidare!
    (inte bittra stenade tanter heller:-))
    Lycka till i letandet efter vad du ska bli.

    (jag rekommenderar plugg men bara du vet i ditt hjärta vad du vill)

    SvaraRadera
  8. Häftigt Lotto:) Här har omvandlingen skett åt det andra hållet. Hinner/orkar inte läsa, orkar verkligen inte ge mig ut och springa. Godis äter jag alldeles för mycket av och blir bara mer och mer sugen på Choklad..... Jag var ju lite hurtig förrut iaf juuu. Tror nog på det där med cellerna;) Eller kan det vara så att dina barn börjar bli lite större och att du fått en nytändning av plugget? För mig tror jag det beror på min underbara lilla kille som jag bara inte kan få nog av:) Hinner ju inget annat än att gooooossssaaa med hohnom nu hihi..Puss puss o kram kram! Saknar!!!!

    SvaraRadera
  9. Saknar dig med gumman!
    Vi har tänkt ta en tur upp över vänern i sommar och hälsa på er:-) Hör av mig när jag vet när det blir (så ni är hemma:-))
    Njut av din kille och choklad det finns tid att jogga och hurta sen, jag lovar!

    SvaraRadera