Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 20 juni 2010

En skum dröm

När jag åkte till jobbet förut, fortfarande yrvaken, så kom jag plötslig ihåg en jävligt skum dröm jag hade i natt.

Den var så skum så jag hade lixom en känsla av att det var nån annan som drömt den.
Eh... som att nån annans dröm skulle kunna vara inne i MIN hjärna.

Iallafall.

Jag drömde att jag körde på en jätteliten grusväg.
Jag vet precis vilken grusväg det är ifall det har nån slags mening, den går till o från sjön dit vi brukade åka och bada när jag var liten. Mitt ute i skogen.

Plötsligt står det en svinstor älg bredvid vägen i skogen. Den tittar på mig sådär som en människa kan göra när man står intill övergångstället och man vill ha koll på om den som kommer i bilen ska stanna eller inte. Så jag stannar och nickar till älgen, Gå du.
Älgen går över, travar in i skogen och jag kör vidare.
Det är bara det att älgen fortsätter springa intill vägen och plötsligt vänder han sig om och jag känner att nu, nu jävlar så tänker han döda mig.
Så jag sätter ingång att tuta och gasa allt vad jag kan för att skrämma upp honom så han springer iväg istället. Men han tar sats och springer mot bilen och jag tänker att nu fan nu kommer jag bli mosad av en älg.

Så jag tar lixom sats och kör emot honom allt vad jag kan för jag tänker att om jag kör på benen så kanske jag kan välta honom utan att han skadas.
Precis när han är intill bilen så inser jag att det inte är nån bra plan ändå men det lyckas. Älgen ramlar omkull och jag vet att han inte är skadad, han har bara ramlat omkull i mossan.

Då vaknar jag.

Ärligt, vad betyder det här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar