Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 30 juni 2010

Märkliga tecken som hänt mig sista tiden

Nr 1.
Jag var på IKEA och handlade för 1234 kr.

Nr2.
Jag fick en klocka av Magnus. Tog på mig den och drog ut den där lilla pluppen som sitter under knappen man snurrar på. Tittade på klockan, på köksklockan och på klockan igen. Skulle ställa in tiden men klockan var PRECIS just då det som den stått på i affären. Tio över tio.

Nr 3.
Jag fick en radio av mamma. Vi sitter i trädgården i stugan. Under eken. Jag stoppar i batterierna och snurrar igång volymen och börjar ratta in en kanal. Mamma har gett mig radion i födelsedagspresent för att jag ska ligga i hängmattan och lyssna på sommarprataren.
Det första jag får in är sjörapporten. Ni vet den där superlånga assega grejen som nån gubbe från årtonhundratalet sitter och läser. "Bortre bänkan: väst-nordost syd.. kattegatt: västnordkorv syd..."

Nr4.
När jag jobbade natt sist så satt jag och googlade på bilar för våran volvo kommer att rosta ihop nån gång snart och det kan vara bra att va Beredd. Skratta inte nu men en Citroen Picasso tyckte jag verkade käckt att köra runt familjen i.
Vi är på campingen i Mellerud. Matilda och jag har vart på dass och när vi kommer ut på parkeringen så står Magnus och Viggo och beundrar en isblå Mustang. Den är verkligen skitfin. (en sån bil man Egentligen skulle vilja ha...)
Jag går förbi den och tror ni inte på fan att det framför den står en sån där Citroen Picasso. I exakt samma färg.
Gissa om det gjorde Magnus sugen på att köpa en sån? Nä... just det. Han tyckte den såg ut som "en stor ful jävla boll."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar