Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 23 juni 2010

Becca är i telefonen

Klockan är nio på kvällen och jag är på väg till jobbet för att gå på nattpasset när Becca ringer i mobilen. När jag svarar är jag övertygad över att hon ringer om något som är jobbrelaterat.

Det är det inte...

Becca: (med hög röst som som vanligt låter som Dregen på speed) - Jag har precis sett Remember me nu! Varför sa du inte att det var ett jävla skitslut!! Varför gjorde du inte det?! Varför?!
Jag: (något överrumplad, försöker förstå om hon är allvarlig. Så kommer jag på att jag pratar med tjejen som kan börja gråta när hon berättar OM ett sorglig avsnitt av Greys Anatomi. This is for real.) - Alltså, jag trodde jag hade...
Becca: - Kan du berätta varför han tog livet av sig!? Varför?!
Jag:- Men, han tog inte livet av sig. Det var nineeleven. Hans pappa hade kontor i world trade center. Han blev träffad av ett flygpla... vänta lite, du menar inte hans brorsa nu va, för han tog livet av sig? Du snackar om Patten?
Becca:- Ja, det klart som fan jag pratar om Patten!
Jag:- Han dog när flygpla...
Becca: - AHA! Nu fattar jag! Jag såg att det stod 11 september och det där men jag kopplade inte...
Jag:- Du är inte ensam. När jag såg den på bio så var det massa fjortisar runt mig som var helt förvirrade... Dom var typ för små när det hände så dom fattade ingenting...
Becca: - Ok, nu blir det inte riktigt lika jävligt. Det var så jävla sjukt konstigt att han hoppade. Precis när allt hade ordnat upp sig.
Jag: - Ja, det måste varit förvirrande för dig. Men jag antar att du stortjöt och inte kunde tänka klart.
Becca:- Ja, så var det. Ska du åka och jobba nu?
Jag:- Ja, jag är på väg.
Becca: - Jar har en skitrolig grej till din blogg. Vet du vad min dotter sa till en turkisk mamma på gården häromdan?
Jag:- Nä, vad sa hon?
Becca:- Erkänn att du bor i sverige för att få bo nära Liseberg? Erkänn?!

(Jo, just det är något som jag tror de flesta uppger som orsak till att få bo här när som dyker upp vid gränsen. Det hade jag gjort om jag var dom.)

2 kommentarer:

  1. HAHAHAHA det var jävligt bra förutom att jag framstår som en aning trög!!!??? Ehhh för det är jag ju absolut inte;) Det var nog tårarna som förblindade mig;)

    Puss på dig älskade gumma och en GLAD MIDSOMMAR<3<3<3

    BECCA

    SvaraRadera
  2. Becca, det är det som är bäst med dig nästan. Att du börjar grina så lätt och sen är det som att du inte kan tänka:-D Puss!

    SvaraRadera