Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 22 december 2010

Nu kom jag på en grej till!!

Är det inte väldigt konstigt att hela den där fabriken verkar helt öde, som dom springer runt på i slutet av Terminator 2.
Jag menar, är det inte rätt farligt med jättejättestora kar fulla med flytande metall. Det borde väl inte va helt ok att gå hem från jobbet när man har hand om såna grejer.
Eller ens gå och dricka kaffe?

Hej och hallå, jag jobbar med ett stort kar fyllt av flytande metall. Ja, det flyter på bra här på jobbet. Bubblar om metallen gör det. Shit, fan vad varmt det är! Jag ska inte gå så nära igen... Hehe... ups! Här går man runt och nästan snubblar ner i skiten- man får passa sig. Tur att man har hjälm och arbetskläder iallafall. Nä fan vad säger ni gubbar- ska vi ta en kaffe och en cigg i fikarummet kanske. Nån som kom ihåg fredagsfika denna veckan? Nä inte det nä. Är det bara torsdag?! Åh fan. Ja ja det blir en slät då.

(jag råkade komma in i huvet på en av gubbarna som jobbade på fabriken)

Som förövrigt inte låste dörren till fabriken.

Ok. Jag ska inte säga nåt mer om det här nu. Inte ens nåt om att det ändå är En Riktig Jävla TUR att dom råkar springa in i just en jävligt dåligt bevakad fabrik där det finns flytande metall i stora kar och alla gubbarna som jobbar där sitter och fikar eller nåt. Det hade inte varit lika bra om dom typ sprang in på ett stort bageri eller så.

2 kommentarer:

  1. Oskar Kristenssondecember 25, 2010

    Du glömmer att de rullar in en lastbil med flytande kväve :P
    Alla flyr ju från fabriken precis innan

    SvaraRadera
  2. Gör dom?! Herregud det har jag precis glömt bort... Det förklarar ju en hel del... Tack!

    SvaraRadera