Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 14 december 2010

30 dagar. Dag 9. Min tro

Jag är en tvättäkta hedning. Odöpt som klarade mig undan konfirmationen.
Men när jag ska ut och flyga så ber jag till gud.

Jag har sett spöken och velat bli en häxa men jag är mörkrädd som fan och har ingen som helst förmåga. En gång träffade jag en trollkarl på krogen och han bjöd med mig till ett gäng häxor. Häxorna hade en massa coola skills som typ att tända eld på saker med blicken. Eller spå i framtiden. Men jag kunde inte ett skit och dom såg igenom mig direkt. Jag mumlade nåt om att jag spådde i tarotkort och så kontrade dom direkt med att fråga vilken lek jag använde. Jag hade en som jag fått från en bokklubb. Eller om det till o med var morsan som fått den. Jag var såå körd som häxa.

Jag har varit med på en trumresa med en shaman och en sejd med ett gäng häxor. Men jag tror att jag fick till mer övernaturliga grejer när vi gjorde anden i glaset när jag var fjortis.

Jag får krupp av New Age men jag har haft kristaller i fönstret och om jag sover på en ny plats där jag inte känner mig trygg så ritar jag pentagram i hörnen.

Jag tror stenhårt att vi föds igen när vi varit döda ett tag. Men jag gillar att hålla alla dörrar öppna.

Jag tycker religion och tro är så personligt att jag inte kan förstå hur man kan gå i kyrkan och tycka samma som alla andra. Men jag respekterar allas fria vilja att göra som dom vill så länge man inte skadar någon annan.




Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick

Dag 09 – Min tro

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar