Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 17 december 2010

30 dagar. Dag 11. Mina syskon

Ni vet när man träffar nya människor och man typ ska lära känna varann lite och nångång så kommer frågan upp ifall man har några syskon... Då brukar jag alltid förvirra folk ordentligt. Det har hänt att folk har satt händerna över öronen och bett mig sluta för det är så knasigt.
Därför. I kronologisk ordning:

Storebrorsan Peter, 51 år (vi har samma mamma)
Jag 37 år
Lillasyster Karin 27 år(hon är pappas frus dotter)
Lillebror Nils 20 år (Vi har samma pappa)
Lillebror Oskar 17 år (snart) (Vi har samma pappa)

Det var väl inte så svårt?
Jag behöver inte säga att Karin är halsyskon med Oskar och Nils och att killarna är helsyskon och att min storebror har en halvbror som bor i stockholm och som vi aldrig träffar. Det blir bara rörigt va? Hehe.
(Ni skulle sett Magnus min när jag sa det till honom, när vi typ vart ihop i 5 år: "- Min storebror har en halvbror som vi aldrig träffar... Jag trooooor han heter Kent." HEHEHE)

Iallafall.

Peter flyttade hemifrån när jag började skolan. Han var alltid min skojjiga lekbrorsa som hittade på knasgrejer med mig. Som att skjuta luftgevär genom fönstret (hey, vi bodde på landet!) tex.
Helgmorgnar när jag var barn var alltid samma. Jag satt i köket och tittade på när mamma gjorde frukost. När hon var klar så tog hon en sopborste och bankade i taket- ovanför var brorsans rum. Efter nån minut så dunkade det igång nån slags rocknroll och efter en stund till kom han ner och satte sig på sin plats. Utan att säga nåt tog han ett ägg, skalade det noga samtidigt som han sneglade på mig. Sen tog han hela ägget och stoppade in det i munnen. Jag tyckte det var sååå underbart roligt.
När han skiljde sig så var jag 18 och han flyttade hem till min mamma ett tag. Jag hade inte flyttat än så vi hängde som vuxna. Då lärde han mig dumheter som att dricka whiskey och jag upptäckte alla hans gamla 70-tals vinyler. Härliga tider.

Mina småbrorsor.
(lugn Karin, jag ska skriva om dig snart :-))
Vad hände där lixom? Typ förra året byggde vi lego. Och jag satt barnvakt och drog runt på en sovande Oskar i en gammal barnvagn. Och dom slogs på liv och död och sen stekte jag pannkakor till dom.
På typ en halvtimme har dom blivt långa drasuter och jag hänger inte med alls.
Jag minns att för några år sen så sa Pappa med uppgiven röst:
- Jaha. Då har dom blivit hårdrockare. Dom med.
Stackarn. Alla hans biologiska ungar ramlade ner i det träsket. Det bästa var att han på nåt vis beskyllde mig för att vara själva källan till eländet. Hallå lixom.
Båda är väldigt duktiga musiker. Oskar har ett trumset som fyller upp hela hans rum och pappa och Gunnel låter honom sitta där och dunka. Det tycker jag är coolt av dom. Och coolt av brorsan.
Eftersom jag är gammal och min hjärna är stel så hänger jag inte med men Nisse spelar ibland bas och ibland gitarr och om jag säger fel så blir både han och min man såååå trötta på mig. Jaja.

Och så har vi då Karin.
Den som håller ordning på oss andra.
Som lyssnar på Roxette och har ganska ordentliga kläder och den enda som har fixat en riktigt fancy utbilning och en fast anställning på ett statligt verk. Det är synd att det är så himla långt bort bara. Jag saknar henne som bara fan!
Det är en himla tur att vi har henne. Och jag tror att det är tur för henne att hon har oss för det är ändå skönt att ha lite knasiga impulsiva människor omkring sig när man är den ordentliga. Så man har nåt att jämföra sig med. :-)

Jag har faktiskt dom bästa syskonen som finns. Sorry för er andra. Jag vet att ni läser här och jag hoppas att ni vet att jag älskar er på mitt eget röriga förvirrade vis! Puss!! Vi ses på jul!

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

Dag 11 – Mina syskon

Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

4 kommentarer:

  1. Åå va du e söt min kära syster! Jag får nästan en liten tår i ögat!! Jag saknar dig!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur man njuter av ett ägg :)
    P.S: synd att du var så kass på frisbee :P

    SvaraRadera
  3. Så bra att få detta nerskrivet! :)
    En av de förvirrade....

    SvaraRadera
  4. Puss på er!

    (och glad att jag kunde reda ut allt)

    SvaraRadera