Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 12 december 2010

Dag 07 – Min bästa vän

Första gången jag träffade dig så stod du och torkade dina cerisa skor med hårtorken.
Jag poppade pop-corn och spelade ABBA för dig på din födelsedag när vi delade lägenhet.
Vi brukade ropa HORA högt i matsalen på gymnasiet när den ena stod i kön för att det var så roligt att det bara var du (eller jag) som vände sig om och tog åt sig.
Vi har blivit kvar på en bar i SOHO när den hade stängt och fick vara med på de som jobbade därs efterfest.
Du har en japansk gud tatuerad på hela ryggen och jag längtar efter dig mycket för du bor i England.
En gång vaknade du i ett tält i Hulstfred med 5 okända killar- du hade bara krypit in i första bästa tält utan att minnas varför.
Vi brukade skriva låtar ihop och då var det som att vi hade en hjärna tillsammans. Vi kallade oss för Björn och Benny.
Jag skrattade åt dig när du var höggravid och stod och lutade dig mot din bil för att du var så enorm. Jag vet att du blev sur på mig för det men jag kunde inte låta bli.
Du kom in på hotellrummet, kastade dig i min säng och slängde elefantöl på mig. Sen drack du upp dom, reste dig, ramlade in i en vägg och så var den kvällen slut.
Du häller Malibu i mitt kaffe när jag vänder ryggen till.
När vi bodde grannar så kunde jag ringa på för att låna dina stolar när jag bjudit för många på kalas.
Du höll världens finaste tal på mitt bröllop och jag höll tal på ditt.
Vi hånglade med varsinn kille från Österrike på semestern. Men du blev ihop med din.
Du ringer in en vikarie med orden: "Hej vad gör du, sitter du och runkar i din egen avföring eller?"
Vi delade lägenhet i exakt nio månader och varje torsdag delade vi på en flaska Sangria och såg på Rederiet.
En gång när vi jobbade ihop så sa du till barnen på samlingen: "Tigern är mamman och Lejonet är pappan." Och du trodde att det var så.
Du hittade min man under trappan en gång för tusen år sen. När han varit lite för full och inte orkat gå hela vägen upp. Du berättade inte det för mig förrän vi blev vänner på Öppna förskolan.
En gång satt du uppe på en bajamaja och ropade till mig: "Jag har nya solglasögon! Är det zebra eller leopard!?" För du hade glömt vilket mönster det var på dom.
Det var länge sen vi drack vin nu, det har blivit dåligt med det sen du flyttade bort till vadheterdet... Sisjön? Jag saknar dig!
Du har ett nytt coolt namn och jag är helt kass på att hänga på dina roliga förslag som du smsar om... Förlåt mig!
På din 30års-fest råkade jag totalt ta över stereon hela natten. Förlåt för det med. Jag kunde inte hjälpa det!
Jag kan aldrig höra ordet Farbror igen utan att tänka på hur du skrattade den där kvällen i Stockholm när jag tittade på min underarm på ett väldigt förvirrat sätt.
Vi har precis samma barnsliga utsöndring.


Med vänner som mina är det omöjligt att välja EN som är bäst. Ni är bäst alla! Hoppas jag inte glömde nån.


Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag

Dag 07 – Min bästa vän

Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

1 kommentar: