Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 26 december 2010

30 dagar. Dag 20. Den här månaden.

December.

Jag hatar vinter. Jag hatar att det är mörkt och kallt. Jag hatar när väderrutorna på baksidan av gp är blå. Jag vill att dom ska vara röda. Mörkt röda. Jag vill ha värmebölja och grönt gräs och blad på träden och blommor och bara fötter på gräsmattan på torpet.

December är den månad på vintern som jag står ut med mest. För att jag älskar jul. Jag älskar pyntet och tacky glitterkitsch och vörtbröd och hemligheter och julmust. Så december kan jag stå ut med.

I år har jag på nåt vis även gett upp inför vintern och kylan. Det dyker upp sorgsna tankar i huvudet flera gånger om dagen som jag än så länge kan förtränga. Tankar som handlar om hur jävla mycket vinter det är och hur jävla mycket längre det kan vara så här. Så länge jag kan lägga locket på så kommer jag att överleva.

Jag borde bo i London tror jag. Det hade passat mig perfekt. Anna-Lena säger att man kan ha Converse hela vintern. Det blir aldrig kallare än så. Jag är på fel plats helt enkelt.

Det är bara 13 veckor till april va?


Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag

Dag 20 – Den här månaden

Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar