Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 3 december 2010

En lite mer ofittig dag

Än igår.

Jag började morgonen med att lösa problemet: "Hur man kommer in i bilen när man står för nära bilen intill så man inte kan låsa upp passagerardörren och krypa in och öppna förardörren från insidan för att centrallåset fryser när det är kallare än minus 2."

Ovanstående problem är exakt samma som jag hade HELA förra jävla fittvintern.

Iallafall så är det bra att man har en 4årig son ibland. Som tycker det är en ball happening att krypa in i bilen via bakluckan och öppna förardörren så jag kan komma in och vi kan komma iväg och alla blir glada. Jag är ganska stolt över att jag är så uppfinningsrik ibland. Och att jag skaffat en lite klättrig unge.

Resten av dan har förflutit över förväntan måste jag säga.
Det har inte gjort ont i ansiktet av köld när man går ut.
Min handledare på praktiken och jag har bondat så bra att vi gaddat ihop oss emot tanten som ska komma och bedömma mig i veckan. Utan att bedömningstanten vet om det ens och vi skrattar gott och rått åt det.
Jag kom hem till en städad lägenhet och mat på bordet. Nice.
Jag har ätit grönsaker doppade i dipp och läst aftonbladet.
Kvar ikväll har jag: Klickbilagan, Skavlan och Eclipse.

Eclipse. Ni läste det va.

*djup suck av lycka*


ps. Historien om min fittiga gårdag slog besöksrekord här i bloggen.
Jag vet inte om jag ska tolka det som att jag ska gnälla mer/ skriva ordet fitta oftare eller om det bara är att ni bryr er om mig.

Tack förresten Nettan för ditt uppmuntrande sms i morse! Kram och puss på dig!!

4 kommentarer:

  1. Vi älskar dina historier vare sig de innehåller svordomar eller könsord :D Ser fram emot en Eclipse-kväll framöver!

    SvaraRadera
  2. ECLIPSE!!

    Jag läser din blogg oavsett. Men fitta är ett bra ord...höhö

    SvaraRadera
  3. Jag låtsas att jag inte såg E-ordet i ditt inlägg...

    SvaraRadera
  4. Åh! Jag skrev det INNAN jag visste om att det nästan bara var jag som fått den... Hade du bott lite närmare så hade varit välkommen över på filmkväll!

    SvaraRadera