Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 13 februari 2010

Saker som jag gråter av

*Forrest Gump.
(börjar nånstans när dom återförenas och det är hippiedemonstioner och fortsätter tills filmen är slut. Möjlig anledning; att tjejen dör, att livet är för kort och att det tar slut en vacker dag för oss alla)


*Highlander.
(börjar nånstans en kvart innan tjejen dör och sen okontrollerat resten av filmen. Samma anledning som ovan tror jag)
"And I am immortal" Well I´m not....


*Studenter på flak på stan.
(anledning: troligtvis sorgligheten i att dom är superglada och att det kommer gå åt helvete för minst hälften av dom och att dom lovar varandra att de är vänner för alltid men man vet att dom aldrig kommer ses igen)


*Nyfödda barn
(säkert nån hormonell anledning/ flashbacks till mina egna barn föddes)


*Os-invigningar.
(det är nåt med pampigheten, att det varit sjukt många människor som jobbat med att göra det så fint som det bara går i tusen år och att det är så fint med alla länder som knallar in och är vänner och fred på jorden och bubububbuuuuuubuuhuhuhuh)




Ursäkta.
Ser på reprisen just nu.
Min gråtstund förstörs lite av att det sitter en femåring intill och frågar frågor hela tiden:
"-Är det rikiga indianer.?"
"-Ja".
"-Riktiga?"
"-Ja!"
"-Är det där England?"
"-Nä, det är Bermuda"
"-Jag såg den engelska flaggan".
"-Mmmm det har nog vart en engelsk ö. Kände du igen den engelska flaggan?"
"-Jaaa. Är det där england?"
"-Nä det var Bosnien"
"-ÄR det där England?"
"-Nä det är Canada. England kommer sen. Det är jättemånga länder som är med"
"-Är det där England då?"
"-Nä, det är Etiopien"
"-Jag hatar det där med olika land"
"-Är det där england då?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar