Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 4 februari 2010

Mer om servon på min bil

Jo.
Kan passa på att tacka den där smale snubben i mössa som idag (oombedd) vinkade ut mig från parkeringen vid Frölunda torg.
Tack ska du ha. Det är inte det att jag är idiot eller inte kan köra bil. Men har du försökt att klämma ur en volvokombi ur en parkeringsficka i 15cm snömodd. UTAN SERVO.
Ja, det var därför det tog lite tid för mig.
Och det var hemskt snällt av dig.

Men jag undrar lite ifall det någonsin har hänt att en snubbe/gubbe/äldre man har ställt sig och vinkat så att en snubbe/gubbe/äldre man kan ta sig ut från en parkeringaplats utan att behöva backa och köra fram för många gånger.

Det händer mig nästan jämt nämligen. Även när servon funkar. Beror det på att jag är lite för liten och harig för att parkera med min stora bil eller beror det på att jag ser blond och hjälplös ut.

Hjälp mig! Varför gör dom så?
Har det hänt dig?

1 kommentar:

  1. Aldrig, men de får gärna hjälpa mig! Jag är istället så stor att de inte vågar haha. puss

    SvaraRadera